Ciutat Sudari

 


I)Primera Part: Cementeri d'asfalt.


Vaig cap a la ciutat,
vestit amb el sacrifici dels anys”
JOAN-BAPTISTA CAMPOS


“Solc aguaitar un eclipsi quan mor un humà”
MARKUS ZUSAK

“De vegades comets un error,triant
el poema equivocat.
Més a sovint comet jo l'erro
escrivint-lo”
CHARLES BUKOWSKY

“No es el vómito de los húsares sobre los pechos de la prostituta,
ni el vómito del gato que se tragó una rana por descuido.
Son los muertos que arañan con sus manos de tierra
las puertas de pedernal donde se pudren nublos y postres. “
FEDERICO GARCÍA LORCA



1)

He emigrat,de la infantesa

al nínxol d'asfalt, torne,

allà on sempre hi vaig estar,

ciutat de brogit, silencis

de fanals.

No ve ningú a rebre'm,

ningú és un xiquet sense

nom, un vell que espera.

L'anonimat, ací desfulla

solituds de tardor.



2)

La Pàtria era un bancal

on furtava figues i després

les menjava d'amagat.

Ara m'afirma la nit

en l'exili d'edificis

i semàfors, en neons

sense memòria, només

pols i ciment, el paradís

perdut, per sempre.



3)

No hi ha tàlem en la corrua

de la gent sense déu,sense

verds tendres ni verds foscs

en les empremtes de l'ansietat

urbana,aixafades a cada rutina.

Sota un cel gris o anyil,l'aire

embolcalla cadàvers de ciment.



4)

Rere un any de poques estacions,

s'atansa un mes, trenta solituds

alienades, isolades, anònimes,

sobrevola la ciutat que no somia

ni mai dorm, blanca.

Les ones es retiren temps enllà

a la recerca d'una mar amb drassana

de primavera.



5)

Les signatures són negres

però la mort és sempre blanca,

ària com un crani d'Auschwitz

antítesi d'endinsar les mans,

totes les mans dintre el tarquim

de l'amor.

I el temps és aigua entre els dits,

per això folle, per foragitar el neguit

d'una caducitat massa viscuda.



6)

Hi ha supermercats amb carn

embolcallada en plàstic asèptic,

ací no hi ha terra ni se sega

la vida dels arbres,ni marges

que cusen bancals, el cicle és

perpetu, no existeixes, tan sols

els batecs del ciment espiren

soledat, només pols i gent

i encara no saps res de mí.

La mort és sols un tipus

d'incomunicació.



7)

Al ventre del minotaure,sotaterra,

s'acumulen els cossos, a l'agombol

de cap trànsit de cors, omplin vagons,

moltíssima gent és escopida d'ells,

cap persona, tots vestits de lleganyes

i lletanies, tots dirigint-se al treball

com qui cull flors de ferro,les presses

alienen la primera hora del matí,

amb pols de solitud als pantalons.

Ningú parla amb ningú.



8)

La ciutat consira i conspira

pel ritual darrer, però ningú

en diu res,i a l'esbarjo carceller

tothom l'abandona, sembla

que a ningú li agrada morir ací.

Tan sols qui està de pas, roman,

com una gota de rosada que cau

de la fulla a l'asfalt,i com tota

humitat, s'asseca i s'oblida.



9)

Sobre cap rastre, els rostres van passant

no hi ha empremta, no hi ha cendra

ni llavor,la memòria és buida,als blocs

als temples de fil-ferros i ciment algú

fa graffitis obscens,als formiguers on som

tots iguals, sense passat,ni tampoc futur.

Un estornell, de sobte, perd la identitat

i canta, marejat pels llums ocres,

a les quatre de la matinada.

La màscara que defineix la persona

no existeix. Tot s'hi val.



10)

Als suburbis mor la cendra,

sense petjades dels segles,

hi ha gats i aus de pas

l'asfalt i una gitana que ven

pols blanca,pixum de gos,

una inscripció al mur sense

maquillatge de revolució,

blocs de ciment, i una nit

què cau com pessades parpelles.

La pobresa ara, respira

natura morta i crits a la deriva.



11)

Sota un cel carabassa no ningú

veu els difunts a les estrelles,

la fosca embolcalla els llums,

els amortalla en un mur

on el silenci mai és tancat.

La ciutat no dorm, és insomne,

eternament en vetlla treballa,

esnifa i ven cadenes de nit

perpètua.

L'eternitat ocorre. Té forma

d'espera a l'hospital.



12)

A la capital de quitrà i ciment

no hi ha pensaments de sudari

per això l'amor és impossible,

la ciutat sempre camina amb presses,

tots vestits amb taques de solitud

als pantalons, incomunicats

com un pres que colpeja la cel·la.

Els cementeris són fora, els morts

són dins, a les oficines i als embussos.

La mort en vida és això, només

una alienació.



13)

Desxifre el fracàs de la ciutat

en els seus ulls escrits d'una por

pareguda la no tenir certesses.

Els trepants de les obres es queixen

i el peix es podreix a la Llotja,

continuen collint albergínies

a un novembre sense fred,

i els artesans tanquen el taller.

Les forces vives bescanvien

tristesses per grams d'insomni.



14)

Qui no té ganes, perd,

per això ací tots hi viuen

com s'hi mor, apàticament,

amb ulls mats de poc amor.

Encara no he trobat metàfora

per definir la ciutat,fugir d'ací

només farà que et trobes

la mateixa mar.

Tothom té un cor de ciment

i erosionat en els dies iguals.




15)

Una pena d'autobussos recorren

les normes dels carrers, artèries

d'un quitrà només modificades

pels dies de la setmana.

Hi ha trànsit i botzines, la mort

no té Llei, ni tampoc existeix

per ella mateixa, algunes flors

indiquen el lloc on passà l'accident,

i una corrua de gent s'afanya

o espera,tots mudats, seguint patrons

semblants, convencions de mort.



16)

Camine uns carrers de solitud,

i il·lumina la nit la llum blava,

com un far, d'una ambulància,

a casa,que és com una oficina,

he deixat l'ànima en silenci,

i el frigorífic resta buit.

Bars i restaurants tancats,

hi ha les fruiteries dormint,

i els treballadors del supermercat

encara no hi són.

A l'hora on més infants naixen

i més vells moren, els diners

són paper banyat.

La ciutat és només

per grans dependents.




17)

D'esquenes a l'ampla mar, i les vies

dels trens de rodalies enfora i lluny,

muic en aquesta Pàtria de ciment

i soroll, no hi ha arrels ni terra ni saò,

el País no arriba més enllà del barri

i el Poble no mor perquè no ha nascut,

o és una salmaia mesclada amb oli

poble de pobles on tot es permet.

Morim d'amagat, en residències

i manicomis,i és una llibertat semblant

a la d'una gallina decapitada.

Ningú fraternitza amb la vida.




18)

De tant en tant hi ha eclipsis

i la mort prematura d'un sol,

són ganyots de violència;

-Alguna cosa deuria-.

En aquest cementeri de quitrà

i estimbades, de soroll i asfalt

ningú fa res generòs per ningú,

l'amor no existeix, és transacció.

Per això ací abunden herois

que bescanviaren la memòria

per uns cartrons i un brik de vi,

i la caritat és només demostració

políticament correcta de jerarquia.

Hi ha però temples més tranquils,

misses de difunts.




19)

Presò glaçada de ciment i quitrà,

les cartes a casa són cada cop

més febrils i malaltisses,

sembla impossible el trenc d'alba,

ací, en la ciutat del pas estèril

dels dies, i la lluna esdevè boja,

prostituta o suïcida,amb llavis

tòxics, com una fotografia

aturada a l'andana del temps.

Ara, la ciutat és eternitat.




20)

Tot és incert, hores tòrrides,

el dubte sua l'única resposta,

obert, com la magrana d'un crani

al novembre dels sentiments.

Al mercat de la vanitat es venen

dones i besos, notes musicals

i versos,què ara es cenyeixen

sobre mi,aturant-me el respir.

Sóc o estic mort? Ningú respòn

ni em reconeix al temple d'asfalt.




21)

He escoltat la trompeta de la desfeta,

no queda res,hores ermes,tenyides

en blanc i negre.

És inhòspita aquesta ciutat invivible

però insubstituïble, necessària.

No queda res més que una basarda

i una culpa cassolana de la què ningú

no podrà mai defugir al Judici Final.

Jericò és l'estat mental dels ciutadans.




22)

Un gitano remou els contenidors,

sense poder triar, en aquest smog

que ens uneix a tots, vestits

de solitud, sense nom, com

una fossa comú.

Per restar prohibits o obligats,

hem de fer-nos el mut,el mort,

és tot el que ens uneix, en aquest

soterrament de cementeris.




23)

Si travessem l'escorça què embolcalla

el rou múscul de la ciutat, i vagabundegem

estèrils, trobarem infinites nines trencades

a la claveguera de la nit, i també sang

en les venes escaldades dels carrers,

xocs secrets entre la gent i confidencials.

Sols el silenci devora la veu dels morts.




24)

Hi ha cementeris de besos, plors que fas d'amagat

una columna al temple de l'alienació gris, pluges

àcides i fredes de tardor, gotes metàl·liques

i solitàries dintre un abric,llambordes amb merdes

que xafes en la calçada, fal·lus empenyent glops

d'etanol al migjorn,i cendres dels pronòstics de joia.

Es trunquen vides com passen bicicletes,i arriba

l'esmolador fent un soroll bròfec, emmudint la llum,

s'encenen rostres rera la màscara,i udolen uns gossos.

I no saps que tot, és per la teua mort.




25)

Sap més la lluna d'amor que el poeta,

al basar dels oblits, la memòria infecta

la vida, en una carrer cap enlloc.

En girar la cantonada verda, com una gàbia

de gossos,la ciutat branda la garantia saturna,

mentre hi ha ocells ,al temple d'asfalt,de quitrà

i de ciment que visiten els Psiquiatres.




26)

Solitaris, tu i jo, i només units

per la mort, en una bruta ciutat

perversa, com un món sense déus,

combreguem amb els brogits

de l'escuma del semen que ho

determina tot,naufragis en sorrals

de l'exclusió i dels cors romputs.

El desig marcit ha parit una pena

i més morts.




27)

I enmig de tanta mort,

Què queda de l'esma?

Hi ha massa llunes congelades,

i mots desgastats al frigorífic,

la nota de la compra,la indigestió

del temps de l'udol,la nit oberta,

el crepuscle del meu abril,

mentre tu llegeixes els poemes.

S'embolcalla d'hivern el sudari,

i de desempars la ciutat.

L'eco dels estels no germina

presències ni ganes de tu.

S'enceta la cerimònia.




28)

No queda res de l'edat daurada,

exiliats dels arbres i la muntanya,

els venedors de ciment i d'asfalt

fan mercat ambulant de dia

i tripijocs d'heroïna a la nit.

Un fanal fa de testimoni,sap que

Déu va morir, i va nàixer l'ansietat,

desarrelats,i amb urpes obscenes

de VIH i vicis,esgarrem la vida,

mentre no som.

Neva dintre el cristall,amb ventre

regirat, i ningú entèn les raons.



29)

L'autoconeixement és molt perillós

per la pròpia llibertat de qui eres,

i allò irreversible és només la mort.

Als peus de la calçada dones voltes

per l'espiral de cicles subtils de la por,

veus Jesucrist fornicant amb Ezequiel,

i el passat,esvalotat,et funda neurosi,

baixes a comprar tabac,no has desitjat

mai uns pits com els seus, però la sang

és escampada al carrer i a cada televisor.

Et masturbes, covard, mirant pornografia.

No li diras mai que l'estimes.



30)

En la crisàlida estèril de l'empatia,

el cuc involuciona, la bondat resta

erma i estèril sobre l'asfalt i neons,

i se silencia allò de tots som un.

Hi ha ballarines d'streap-tease sobre

el rock i davant d'homes que no són

homes, són centaures amb cap de gos,

sense besos i amb bitllets,i la mort

campa al seu bell antuvi,fumant heroïna

o fornicant en els wàters de tres en tres.

L'horror és una maleïda ofrena quan

és forja de cançons o rituals.

El terror brut, si l'aprofites, esdevè

cerimònia.



31)

Es disseca la rosa de l'amor, i només resten

les espines de neurosi, intercanvis de fluids,

entre cossos utilitaris,whisky i gel en harmonia

Julietta es desagna,amb la serra de venes

obertes sobre el llit embrutat, pocs minuts abans

per Romeu. No importa,ningú li demanarà res.

La llibertat absoluta dels anònims és la presó

més ingent i gran que existeix.




32)La ciutat del cuïr s'amaga

en fractals de temps present,

en girar fosques cantonades.

Els vicis volen fins el finestral

com eixe colom malalt, rata bruta

amb ales. Té els teus ulls.

Amb la nuesa vestida, la boira

tenyeix de mort les mans alienes

a sí mateix,i allò mòrbid funda

grans temples plens d' anònims

i molt poques persones.

T'has masturbat amb el consolador

rosa durant 32 minuts, i no has pensat

en mi, com sempre.

A la ciutat,el cuïr estableix el no res

com a conseqüència de la immensa

totalitat.



33)

Algun dia serà una cançó devastada

sense crítica ni autocrítica,ni pietat,

amb pretensió d’eternitat, unflada

de vanitat i de llum grisa,es plenarà

de temps i de passat, cap rou futur,

i pactarà, saturna,per anquilosar el cor.

Corrupta com el seu desamor,serà

una indiferència, entre asfalt i humitat

de cantonades brutes,una senda farcida

d'íncubes i súcubes,amb la llei del mercat,

on hi ha brogit i silenci d'amor.

Amb la consciència en pau,en un taüt

de dents, serà el que veritablement és;

Ciutat,flor nua que perguè

totes les banderes.




II) Segona Part: Hivern a Nova York



Buscando lombrices
encontré a Dios
entre mis excrementos”
SOR KAMPANA

En la playa de la noche
mostraba mis ojos a las sirenas
que jugaban impunemente con mi pene”
LEOPOLDO MARÍA PANERO

Y el crimen, entre todas tus costosas perseas
danza amorosamente sobre el vientre triunfal”
CHARLES BAUDELAIRE

I saw the best minds of my generation destroyed by madness “
ALLEN GINSBERG




1)

A les cantonades d'asfalt,l'horror

teix bocins agres,i l'agulla travessa

el cor com la bala d'un fussell,tret

directe al cap,mentre els carrers

desperten a la benvinguda del terror.

Els empedrats envegen els peus

del vianant humil,i els fanals,aliens

a sí mateixos, il·luminen qui som,

els murs dels solars incandescents

escriuen xifres i incògnites en clau.

Nova York batega febril, vestint

arracades en la lluna verda,les hores

mortes vénen a saludar els neons

al mapa urbà de la nebulosa entre

qui fores i qui realment ets.

Tot està, desmesuradament,

disposat pel teatre.



2)

Aïllada i desarrelada, la selva es menja

els temples de la pluja,i a la intempèrie

mentre algun gos famolenc udola per

alguna mort als terrats violetes de la nit,

la trinxera enemiga dispara el suburbi

en una fenedura de budells trencats.

Blasme,sobre els pits de la prostituta,

on hi ha vòmits indigestos en instants

eterns a les cinc de la nit,seguisc el tresc,

sóc el darrer d'una corrua de cadàvers

esperant que obriguen el supermercat.

El televisor també boça flors de plàstic,

i remoc el fem, a la recerca desobedient

de la factura de la llum,en primavera

imperfecta i ventral.

Vosaltres,en Wall Street,col·laboreu.



3)

Sóc el fill del brot psicòtic, la mar putrefacta

que fecunda tortugues verdes i carronyaires

al bressol de la insània mat,la cantonada

i els insomnis què et vigilen i violenten

la fosca cel·la, a l'illa dels morts.

El cos sadolla una daga hepàtica,mentre

el vent imbècil tem allò buit i solitari,

i enmig de la boira hi ha cocodrils plorant

pels tèrbols asfalts de xiquetes amb tanga

que tornen d'escola amb coits impúdics.

La xica truca al portal esperant la dosi

de Bronx,i empenta rabent a consumir

els darrers dies, el cant dels negres fa

la resta,se sent música de jazz.

Tot allò que m'envolta i em defineix,

em sobreviurà, en la litúrgia del fem,

democràticament fastiguejat.



4)

Com la diarrea d'una iaia a una residència

s'esgola el meu pensament,indefens i passiu,

amb la llibertat cohartada per la malaltia,

en un sacrifici de sang i femtes què cerca

altra ciutat menys mesquina.

Envellisc en el fosc túnel del pas del temps,

i el cos demana traus de poca esperança

i infinites esperes en la sala d'urgències

de l'hospital dels desheretats.

Regale versos, com regale esperma i somriures

a la primera que em cluque l'ull,sense descans,

i no em pentine, ni em faig el nus de la corbata,

despullat de tendresa, nua la festa de calma.

Si no tenim a qui culpar, culpem doncs

a la humitat de l'East River.



5)

Les gavines,a l'illa de Manhattan, es treuen

els ulls les unes a les altres, sense cap pietat,

i és bé que així siga,els seus mots es despullen

després del coit, i les llunes no són panderetes,

estan fetes de pedra,petita grava dins l'espardenya

que fan del camí un començar de zero cada dia.

La germana menuda aprenia a parlar,

no recordes què deia.

Les papallones feien crosta a la bondat,

en l'era pretèrita de l'or.

Tots els dies compren l'illa als indis

per unes quantes ampolles de whiski.




6)

Tan sols em pertany el desig propi,

anhels tatuats amb tinta xina sobre

la gola amarga de la cocaïna,

A Chinatown va naufragar la mar,

que abans acaçava amb les mans,

els plecs bruts i humits dels llençols

foren testimonis del malsons salvatge.

I em vaig atrevir a dir-te que t'estimava,

molt després de morir, molt abans

de nàixer.

Els pètals marcits al camí,despullen

nuus els traços,sense arraps ni memòria

sobre el vers suat al ring de boxa.



7)

Passa de llarg el dia com una ressaca

o un tren que no té andana als somnis,

hores maleïdes què mai són absents,

es clou la llum i s'encenen les esperes,

file xarxes d'ansietat en un mallàs

i en trencar la cantonada crec que vaig

a morir-me.

Sols he de respirar. I esnifar-me la tendresa

de les deixalles, les mentides i les esquires

en la barra enderrocada del bar a hora

de tancar.

Res és la totalitat,a l'àmbit de l'smog

que signa cadàvers i borda la nit trista,

en un parèntesi de mediocritat.

Enmig del ciment, se sent arribar

el camió del fem.



8)

Es degolla l'hedonisme amb la corbella

de l'apatia, la desídia enyora volcans

magnètics, focus d'abrils i perversions,

fatalment,Nova York olora a somnis

trencats,a la putrefacta olor de cadàvers.

Obric la ciutat,i tanque el sol,al compàs

d'un caminar que repta com una serp,

en un llarg hivern de silenci sepulcral.

Algú taladra, altres serren, i hi ha qui

escriu alfabets d'estiu daurat sobre

els pits de la pornografia.

Com sempre, aquest llenç pinta guerra

amb mans clivellades per la pols blanca

com un crani a Coney Island.



9)

Vint-i huit homosexuals i tan eterns,

entre la por de les comissaries, la vena

summa transexuals en els suburbis,

la reina del flash consola els cavalls,

un 28 de juny,i passa Andy Warhol

en bicicleta,i sis estels són cosits

a ganivetades pel neguit,la brutalitat

és engolida des dels mitjans,i al cantó,

la prostituta trenca l'estigma,sota el

focus il·limitat d'una abraçada

que sembla impossible de tendresa.



10)

En una cambra d'un hotel resta

una psique amb el seu laberint

indesxifrable, una ampolla mig

buida de Bourbon, i un cel cada

cop més gris i llunyà dels homes.

Es renoven els núvols cada dia

de verins i de riscs, hi ha tòxics

urbans,deixalles amoroses a la nit.

Cega, mor un poc, entre tants

anònims,sense rostres visibles,

rastre de ningú i de tothom,allà

a la ciutat que mai dorm i de la

publicitat,hi ha la víscera rompuda

de la corrua innecessària de morts

esperant la beneficiència, sopa boba,

pel carrer Joey Ramone.



11)

El poeta maleït escriu, s'asseu

i es despulla de la ressaca d'anit,

li surten papallones què juguen

inevitablement amb el seu fal·lus

i, entre els dits,anomenen el fum

de mamades en cantonades,mescla

de mel i fem on només es parix

l'horror.Ompli els seus pulmons

de quitrà i vomita la negra espiral

de destrucció, la bogeria,esdevenint

el rei dels rèptils sota el pont violent

de Manhattan.

Cada dia,aprofita el que els altres

abandonaren en contenidors bruts,

abans que ell, els regira,cercant

la desobediència i vomita sagrades

escriptures en una cambra desordenada.

Així s'edifica el mite.




12)

5300 milígrams de Quetiapina

o bé una agulla hipodèrmica

enganxada al pellam, i tindras

a l'hotel de New York, la posteritat.

Dintre dels límits marítims del cervell,

l'ànima, és un invent absurd de poques

conveniències.

Tancats al zoològic, els animals grunyen

i no oblides el pecat ni la brutalitat o Déu,

fent dels centres comercials, el paradís

de llumenetes i dòlars què satisfà la tria,

o una corrua de personatges populars

a la nord-americana, o ésser un amerindi

més, alcoholitzat.

L'eternitat és suau com una fulla de ganivet.




13)

Amb les cames com cristallets de paper,

encenc focs en fosca hora,paupèrrim

i vanitosament, en un armistici de ciment,

per mastegar maltractes i ésser l'home

invisible, en una ciutat invivible.

És rara la vulnerabilitat a Brooklyn

quan boces primaveres imperfectes,

prement a dos queixos els despropòsits,

i perbocant una empatia poblada d'òxids,

mentre passa el tramvia i la pròpia imatge

d'un mirall trencat en carn crua, què mai

es reconeix en els ulls de la innocència.




14)

Entre els anhels i el vòmit del Bronx,

els negres rapegen i venen joiells

al barri, amb carrers tacats de sang,

a l'infern es va amb taxi i per travesses,

mentre Wall Street se'n riu esdentegat

com la mort multicultural,amb un cigar

de crack entre les dents,llengües de sal,

sempre en estat d’espera i poca esperança.

Canten els assassins “This land is your

land”,en els psiquiàtrics i residències

de desnonats, fundats pels conqueridors

genocides dels natius americans, tigres

d’urpes esmolades i hipòcrites que fan

de l'Estàtua de la Llibertat una Queer

amb una torxa de mediocritat occidental

en la mà políticament correcta.




15)

Cadascú té la salut que es pot pagar,

i és el somni americà el què saqueja

els pobles, per costejar la comoditat

del Pop Art,mentre Marilyn Monroe

pren un pot sencer de barbitúrics

i ven les seues mamelles en cantonades

brutes de blues. També hi ha el cowboy

que, sense matar-se massa ni gràvid,

probablement, està fent ara una fel·lació

per vint dòlars,la brisa acarona els ocells

de l'oblit i a Central Park passegen

dues vergonyes i un infant. Prompte

es divorciaran, i s'escabussaran cadascú

en la mar ampla i sense fronteres, on,

en un pobre apartament d'aigua, l'aire

farà els arenys més i més amnèsics.




16)

Dintre el monstre gris dels gratacels

hi ha persones despersonalitzades,

al supermercat d'esclaus trobem

de tot, i a bon preu,i Lou Reed

no té temps per ningú,com el llenç

i els llençols de l'artista que es paga

la carrera prostituïnt-se,al cru hivern,

en cap cridòria de cap silenci,dignament.

És el costat salvatge de la vida, sense més

calma que els barbitúrics, sense llàgrima,

ni compassió, entre rèptils i exiliats

o ciutadans del món, tòxics.

Les discoteques de gais són sempre

plenes sota el firmament d’antenes,

sobre els terrats del prozak i del dope,

en cels de tranquimazin.

Es perboca el buit erm, sense permís,

i s’abalteix en l’ estèril pas del temps

la presó estúpida de la llibertat, dura

i sense límits.




17)

Com titelles mogudes pels fils de la misèria,

o flors de plàstic,fan vaixellets de paper

sobre el cafè aigualit del bar.I les pensions

acullen reines,en castells de sorra què donen

forma a la preciositat d'ésser imbècil i pobre.

Les mans mai són pacients,ni tampoc pacten

amb els rellotges,cruels botxins de la set

que vénen i venen rendicions i redempcions

en els suburbis de la ment.Estressades, mai

s'aturen pel sol,mentre la lluna,blanca de crack,

il·lumina les seues solituds compartides,

doncs en la selva d'asfalt, la supervivència

ve donada per poder triar allò útil i pràctic,

el bé i el mal queden exiliats del temps,

i USA i llança és la nova religió,despullant

les ànimes. Aquest espectacle,com la pesta

sol ser horrible.




18)

S'oblida la paraula donada,

i broten succedanis de vida,

unívocament i amb enganys,

els rics blancs cada cop juguen

més a borsa i les negres pobres,

cada volta són més preses.

Els neons no s'apaguen mai

i la publicitat demana sang,

amb garanties perennes

de frustació i luxúries.

A Madison Square hi ha

un home indú masturbant-se

mentre una xiqueta francesa

juga al parc.

Borden els gossos anònims

i atraquen a punta de pistola

dos sudamericans una tenda

pakistanesa.

Babel sap que l'única llengua

que s'hi parla,és la violència.



19)

Sota els secrets il·limitats del fàstic

vomite dissonàncies que recullen

els pàries de Chinatown i la màfia,

i es propaga quelcom tan familiar

com nauseabund,fets, dels quals tots

som hostes i amfitrions.

Hi ha les prostitutes asiàtiques cobrant

a Narcís,un mirallet,i l’entrecuix més

sabrós, del calibre 9mm,dagues sota

les bragues de la teua dona, i l'any

de la Serp,sagnant menàrquies roges

i monarquies violetes.

Impunement la gent cobeja dòlars

mentre mengen sopa de tortuga

carronyaire,i la premsa fa la resta,

malgrat la història de pols,oculta,

una ignorància semblant a la por,

dintre el nou ordre mundial.

En cru,se solla el cor,en el taxi

dels amants,què el melting pot

va forjar en un zoològic, només

per elles.




20)

Al nord del nord s'esnifen la neu,

plou desembre i alguns cavalquen

a trot sobre els carrers durs i gelats,

greu de fotons,hi ha qui treballa,

amb presses per arribar enlloc,

furiosament,entre els focs i la barra

dels restaurants, al taxi i al metro,

ventre de minotaure cosmopolita,

amb l'excusa de qui ha de sobreviure.

Hi ha justificacions per pujar l'escala

cap a la pensió, la cullera sobre la taula,

saluda la vena escaldada i dents corcades.

A ritme de Gospel, els negres demanen

perdó als morts i als reus, als gàngsters

i als fills, a les àvies que se les aparta

després d'haver servit bé, i lloen Jesús.

Una espècie de rite tempta els actes

a Broadway,amb cossos cadavèrics

per bandera roja, blava i blanca;

Patriotismes de cabaret.




21)

S'incendia l'Hotel Califòrnia

i fugen esperitades les jonkis

cap a Paraguai,amb cinquanta

estels de cinc puntes i Vella Glòria

d'un opac negre cor corcat.

Cada tauró,hiena i voltor viatga

en Business Class cap a Paris,

a devorar altres terres, lluny

dels trepants i el soroll d'obres

en el ciment dels carrers.

No mai es varen atrevir a sortir

del seu asèptic despatx i ara

busquen un tros nuu d'asfalt

per arrelar-se a allò natural

que la ciutat dels gratacels

els prohibeix en els ulls

i els nuga en la boca.



22)

Sobre l’alfabet de la Quinta Avinguda

camina un sense-sostre,amb la barba

bruta de papallones i un rellotge aturat.

Passa per davant d'una bombolla de vidre

i ulls indiferents lloguen l'escaparat, amb

la victòria secreta en la llei de la selva.

Ara sent crisàlides a l’estòmac, i és fam,

i fred, sobre carrers humits i isolats

de generositat, plens de transeünts

i la forma estúpida i cruel dels diners.

Són trencats els gibrells d'aigua fresca,

o bé era pudenta i verda,aquesta veu

sense veu,té ja marcits els pètals

de la voluptuositat jove,i el pit

sense el cor, la fressa del cap estabonit

i ningú a qui pre-ocupar ni estimar.

La quarta llar de la lluna

són uns cartrons d'aiguardent,

en la Fifth Avenue del comerç.




23)

Combregue trist de claredats,

i abatut com una mare a la què

els Servicis Socials li furten

la filla,guaite els edificis,amb sol

de matí i ombres de vesprada,

i sempre present els fosforescents

per la nit. Gairebé derrotat,em bufe

sol, en un banc, i observe la gent

passar, sense alterar en absolut,

ni les esglésies ni les còpul·les,

ni els tòxics, ni els enganys.

Amb solitud presidiària plene

la saca de nits balafiades en el

parany del malson sense repòs.

Trobe sempre i sense buscar

només la incomprensió.



24)

M'esnife la tristesa de l'hivern

i es congelen els meus lòbuls

cerebrals, escriure't és la meua

manera íntima de parlar-te, Eva,

en el paradís del cel on es trenquen

les nits en vidres esmolats i obacs.

M’esgarre l’ànima sota la pluja

negra dels records,duc paraigües,

i no l'obric, em banye i perd l’esma,

i la vida a cada ejaculació amb

qualsevol que es parega a tu.

Sóc com la lluna és del cel,no

pertany a les coses que no tenen

ànima,i la coca em colpeja el cor.

Respire, i exhale un temps càustic

que tampoc ja no em pertany.




25)

Passege la meua soledat pels nightclubs,

el corcó que em devora la fusta humana

al pit, escolte el jazz i la pulsió de Tànatos,

que mai ajuda a rehabilitar cap minut.

Perdut entre tants rostres i ulls ebris

no sé si sóc qui vull ésser, tan sols

em deixe dur les ninetes cap a una porta,

què s'obri com un escot, hi ha una dona

tenyida de ros i un mirall en la superfície.

Sóc un lladre i un mentider,un més entre

tants pecadors de la nit,que s'humilia

si no realitza la cerimònia elèctrica

d'ésser un parent pobre del no-res.

La dona rossa,pinta els ulls d'una ratlla

i em convida a passar dins i penetrar

l’avant-sala de la senda fosforescent

d'entre les seues cuixes.

A l'endemà, el sol il·lumina un home sol,

i totes les animàlies desapareixen,cloent-se

el cercle, fins la nit següent;

Cicles de foc i de mort per un Prometeu

un tant turmentat.



26)

Ella era llibertina com una maniquí,

nina trencada que feia de la llibertat

qualsevol cosa excepte amor,tant se val,

al capçal del llit la vaig nugar, borratxa,

i la vaig follar mentre jo resava una oració.

No va demanar socors,tampoc tendresa,

flor d'aquests temps, primavera que no

passa rebuts,silenci que ja no és possible.

Quan em va demanar un bes de comiat,

li vaig deixar vint dòlars.



27)

Tinc unes ganes horribles de veure’t,

unes ganes esplèndides d’escoltar-te,

i unes ganes despullades de besar-te.

Tinc unes ganes nues de cuidar-te,

unes ganes precioses d’omplir-te,

i unes ganes de nits de somiar-te.

Tinc unes ganes poderoses de parlar-te,

unes ganes valentes de respectar-te,

i unes ganes anhelants de bleixar- te.

Tinc unes ganes renascudes de viure’t,

unes ganes tendres d’acaronar-te,

i unes ganes eternes de mirar-te.

Tinc unes ganes assolellades de sentir-te,

unes ganes increïbles d’irisar-te,

i unes ganes infinites d’acompanyar-te.

Sense cap dubte,sóc un inadaptat

social i emocional, a New York City.




28)

Se senten els crits i els plors d'una dona

a través de les parets, la sirena policial,

i el pit batega feroç com un ocell lliure,

em fume les paraules mentre la veïna

és maltractada pel seu marit alcohòlic.

Sembraré, de nou, pàgines noves

quan desperte demà, dels paisatges

plàcids de la morfina.




29)

Sense futur ni destí, tot és atzur,

repetisc incògnites als suburbis

sobre el flàcid pes de la carn,

i les roses envegen un abril net,

els seus cors romputs vaguen

per l'infinit dels carrers, cercant

quelcom què tirar-se a la boca.

Sota la bota obaga dels predicadors

els assassins couen les estratègies,

amagats en la suavitat de la mort,

en parpelles de foc que tot ho saben

i tot ho ploren,d'una cel·la a altra.

És per guanyar-li terreny a la sort

que el temps repta per nostàlgies

estúpides de pronòstics truncats.




30)

Tot és vanitat,morir és només un sentiment,

patrimoni de psiconarcissistes que beuen

dalles i glops de cadenes pensant-se sols,

sempre espere que el temps vulga temps,

i és la carn la que vol carn,detingut en una

victòria orgiàstica i atea a l'hora de tancar.

M'arrossegue com una larva,faig el que vull,

i això em defineix,brut i tòxic com qualsevol

bon ciutadà de Nova York,sóc un lliri intens

d'òxids metàl·lics que perd els emblemes

entre l’adrenalina i el whisky,un fracàs

sense grillons que mata per alimentar-se.

T'espere-em va dir la dona tendra-

i en girar-se per veure si jo venia,

esdevingué estàtua morta de sal.




31)

El fàstic m'és tan familiar com rodolar

pel parc com dos sordomuts ebris de foc.

Solia beure vi picat i menjar pa florit,

mentre el pare es masturbava mirant-me,

i retornar a la casa del sol naixent,

com un vers supervivent de l'incendi,

arrapat al temps, dansar amb maleïts

i sirenes que traspassaven la ciutat gris

com una daga, en cotxes amb música

per tot el veïnat.

Als crepuscles de la ingenuïtat,solia

perdonar el vianant solitari i neuròtic

entre els carrers del meu desig.

Només perquè, estultament,

a tots els estimava.



32)

Amb la desídia fundada en mans impacients,

vaig arribant a Manhattan,a les sis del matí,

sense portes ni finestres, entre a l'after-hour,

creue la ventalla,penetre com penetre un anus,

i s'aturen els rellotges.

Una blavor passa, passa mentre escric,

i la faràndul·la de desquiciades em rep,

en estat de noradrenalina i etanol,sobre

el paper del rostre translúcid i sec,

del cambrer, s'hi veu un somrís maliciós;

Surten tres del wàter, la xica es torca

el semen de la boca, mentre banyades

les princeses dormen plàcidament

sense sospitar res.Entre versos i besos

de gos,o sobre l’ombra d’uns dubtes

que no vull aclarir,continc la meua

tendresa invicta.




33)

Un poema és un dispar, una blasfèmia

al bell centre de les ànimes pietoses

i convencionals,celebre sobre els terrats

de la nit, sota un firmament inexistent,

que els edificis es proclamen hereus

de les antenes i d'altres fems de metall,

en els contenidors incendiats del deliri

psicòtic,un error totalment imprescindible.

Inconvenients que ara no vénen al cas,

em fan reu de la pena mentre escure gots.

Fins i tot els gossos es posen tristos

després d'ejacular.




34)

Somriu la lluna creixent, un xic agredolça,

i la pinte verda com pinta el poeta punk

la jaqueta de ratlles i isc,excèntric, al carrer,

tan de ningú i tan dels ganyots de l'exili,

o de les fronteres de blaves nocturnitats,

gairebè negres.

A la claveguera habiten les rates, les femtes

i les paneroles,elles i jo bramem el lament

del vampir i motlles trenque per fàcil port

a l'apropar-me, vertiginós, al Districte 21,

al paradís artificial del parc d'atraccions

toxicòmanes.

Et recorde, i bese els firmaments,

tan llunyans com tu i amb tant

de cor entre pedaços com el fil

que cus una dotzena d'exclusions.



35)

Hi ha psicòpates davant i darrere

de la barra dels pubs, motocicletes

que fan rugir els motors,venes obertes

escaldades i gossos bordant,llunes

cadàvers i amfetamíniques,sol que

crema els terrats grocs, en un hivern

què avança com l'olor a pòlvora

cremada,a sofre,i plora en llargues

llengües per la illa de Manhattan.

Hi ha la derrota i l'exili,em prenc

els antipsicòtics a grapats, o les coses,

en la seua fotuda mesura mat,

amb el vent imbècil què et branda

els cabells rossos,nua,com una actriu

pornogràfica, a qui se li apareix,

immaculat Déu,en ésser doblement

penetrada.I exclama “Oh, my God!”.

Hi ha cocodrils sota el pont de Brooklyn,

plorant, odis bíblics i els quatre genets

de l'apocal·lipsi, hi ha els esclaus

del segle XXI,i el terrorisme gihaidista,

les prostitutes del barri xinés,

i els migjorns grollers,l'esmolador

amb la seua melodia fúnebre,

passo-dobles i la trompeta dels gitanos.

Hi ha una pistola de sang,apuntant

rere cada calçotet,i cada dona oculta

una daga sota les bragues,hi ha voltors

devorant fetges, la pobresa i amargs

miralls de cocaïna,amenaces i mentides,

i presons amb i sense barrots.

Fa flaire a deixalles podrides,gris armistici

de l'aigua putrefacta regant clavegueres

de somnis ingenus. Hi ha amputacions,

i cadires de rodes per angelets negres,

jazz i rumba,l'smog de la ciutat...

Hi ha tot això què visc i també un

absolut horror, al cor de la tenebra.




36)

A punt estava de cremar les naus,

a la Bahia Upper perquè les concubines

travessaven l'ona,sense secrets ni cap

victòria,còmplices tan sols del fracàs.

El satèl·lit llunàtic augmentà la marea,

i la intensitat multiplicadora de l'alcohol

em va acaronar els cabells, el viure

arrapava pell de súcubes que intentaven

jugar amb els meus genitals com si jo

fóra una rata de claveguera.

La brisa m'ha despentinat la comoditat,

lluny de la zona de comfort, vomite

el judici,fart de les drassanes del temps

aturat sobre presons, com espasses

de Dàmocles.

Fuigc del pacte,dintre meu hi ha l'amic

i l'enemic, creme la barca, i me'n vaig

ponent endins, amb el vent.







Comentarios

Entradas populares de este blog

Presentació

Palestina

Més Psicologia i menys Prozak ni Teories...