63 POEMES DESEMPARATS CONTRA EL NO-RES







PART I: NITS PERDUDES







Ignore el temps que fa, i el que farà/
ja que me’l conec com si l’hagués viscut”
(VICENT ANDRÉS ESTELLÉS)


Pienso ahora, además, en qué distinto
se siente, con los años, lo que no cambia nunca”
(FRANCISCO DÍAZ DE CASTRO)


No hi ha llustre sense blaus de temença,/
Malsons indemnes que s’arrelen/
al buit. O no tan buit?
(VICENÇ AMBRÓS)







-1-

Com un gos malferit et buscava desesperat,
fores tu el raig de llum fugisser del crepuscle
la pell de gerd, els llavis oberts de dissabte
la saladura de sexe impúdic, el somni morfinós...

La clepsidra arribà a la fi
i les busques caigueren
i ara, sense esperar-te
m’has buscat

Ja no et trobe a faltar

Malgrat, aquesta nit, seré
la venjança que reclames
i la promesa per acomplir
de tota remor encetada









-2-

Plou i el carrer de lluna d’ enjorn
de sobte esdevé travessa
bordejada pels teus ulls de mar.

La sutja es transforma lentament
en rosada i tu entres a esbrinar
l’alegria del món, per enfrontar-te
a l’aquós espill què t’exigeix


Lamente que el passat siga un fosc bassal
I m’alegre que, sense angoixa i amb por,
comence, com a la humitat d’esta nit,
a necessitar-te.










-3-

El treball és un desèrtic paratge
on no cap gairebé ningú més que tu
però tu no sedeges, estàs ben guarida
on jo no perille, i anhele el risc

Quan estigues deprimida i dubtes
quan et manquen les proves
quan el finestral de recompensa
estiga entelat i no hi veges

quan reclames la vida que et mereixes

aleshores

inventa’t qui eres
ja que inventar-te és creure’t

Jo, amb tant de temps
i aquesta setmana de pluja

millor t’ invente





-4-

Beuré del teu cor descoratjat,
la sang encarnada de pètals.
et buscaré com l’hora de tancar
espera l’aurora, com un foll
seguint el rastre d’un perfum barat
sobre el llit i l’anima
amb la seua dentegada fatal.

Segurament et trobaré al vinyar del desconsol
repetint un i altre cop el mateix naufragi
on creixen al marge innombrables flors.








-5-
Escric o em bec el nocturn,
et bleixe els mugrons de pa
què alimenten una absència
i les ones de mar del pubis
m’humedeixen els records

El cor m’és amb ànsies boges
d’escapar d’esta sang espessa
com semen o tòxics a les venes

M’emmetzine amb el somrís
del retorn on, sobre les antenes
copulen els gats i els miratges
al terrat d’estels i de les addiccions

Cante l’oblit entre les llengües
suaus i fortes tal com sines joves
és un fogall de sexe encomanadís
i carícies m’amanyagaran la pell

Però, de moment, aquest parèntesi










-6-

Em penetra el jazz
travessant la pluja
que cau certa i frívola
dintre la meua melangia

Alegrement el piano esmolat
esdevé un riu que em desborda
el caos, l’alcohol i la runa del cervell

Allí ballen febrils
les bruixes alliberades
els donyets orgiàstics

La humida droga del present
em porta memòries properes
d’ànima mutilada i franca

Com puc explicar que escolte els teus ulls?

Enmig del fum
la dependència de tu
i l’addicció als teus besos.





-7-

Fluïsc pel teu riu de mel morena
amb el sol tatuat a la pell
recòrrec les humitats del cos
i els meus dits són com heura
a la teua melena

Trobe sabor , refugi, afirmació
en els plecs sensuals del desig
en el ventre i altres redonors
impossibles de vida
en els teus pits
magranes intenses del setembre
i en el fogar i l’empenta
que obliga rebolcats a gaudir
els nostres impúdics cossos

i sembrar-te vent en l’aldarull
de la negra foscor dels ulls







-8-

Amb rent al cor de pa
i les braguetes roges
amb als cabells les ones del mar
i amb les teues addiccions boges,
em vingueres al feix gruix espès de les venes
i sota el cel de gats i antenes
el teu fogall em cremà la roba.

Aquesta nuesa a la nit sense recança
es guareix amb dents i batre del vent al llit

i sempre deixa factures per pagar...


Ara visc amb condemna per insolvència.









-9-
En aquest precís instant
el nostre món és a penes
un vitrall translúcid
els colors s’invadeixen
els uns als altres
les fronteres es llepen
futur i present
fan salvatgement l’amor...

La victòria oprimeix
com una tendra abraçada
al cantó de la matinada.











-10-

Tantes formes com estrelles
si d’un cos en formes part
tanta sang corre a les venes
tanta foscor deixes estar!

Tantes formes com hi encetes
si la porta és de bat a bat
tantes roses com empentes
tants mugrons de bleix i pa!

Tants gemecs per banderes
si no hi ha dreceres per anar
tant no tenir manuals ni sendes
tantes llunes reflecteixen la mar!

Tants udols i pors què reses
no et valdran pel més enllà
el teu cos es finisterre
el meu cos on naufragar!







-11-

El sudari de la incertesa
ha caigut amb el seu pes fatal
i les despulles mostrades
assenyalen el teu lloc i el buit
sense pare ni mare
de vidre sense vidre
de bassals de pluja detinguts
on tots els infants del món
s’enamorarien per primer cop.









-12-

Eternament ,
com el que dura
una efímera nota musical
que s’enganxa a la vida,
doncs aquesta passa en un metre
o centímetre de llum

Fes el que hages de fer.
Jo, mentrestant,
amb delicada estupidesa
ejacularé una altra cançó
inacabada
que entre la nit caiguda
sobre el llençol de la ciutat
recorrerà la teua ànima i cos...

Als llavis de la lluna nova
reposa, trèmul,
el bes.






-13-
Quan esgüella el cos i la ment
podem reinventar el mal i el bé

La ràbia pot ésser lampadari de vida,
transitòriament
dins d’ aquest parèntesi






-14-
Hi ha pensaments com brots psicòtics,
hi ha una angúnia blava i una dona
que sedeja amb un whiski brut a la mà

Hi ha una ciutat uniforme o un país
on els consumidors s’amaguen als bars
i s’embolcallen de tristor i d’un tel orgànic

Hi ha el penya-segat,
i una fugida cap endavant.






-15-

Un record?Pols del camí
Un somni?Passera inconscient
Un rumb?Vaixell encallat a l’oblit
Una veritat?Llunes de paper
Una por?El vertigen de la mort

Entre les engrunes del no-res ho trobem tot.








-16-
Em vaig despullar de la son i em trobí al carrer tan meu
la cridòria i els trepants assentien en la ciutat prohibida,
temptí les nafres de ta veu fatalment bona i luxuriosa
i les garbellí en un oníric paisatge de pocs déus.

Vaig beure profund assegut al fons del bar el café
i de sobte comprenguí que la teua addicció i jo
estàvem units per una xarxa de quotidianitat
aleshores me’n aní a buscar-te, amor, mort de set.








-17-

La ciutat ara és un llop que desperta
i udola perversions,desig i alguna mort
el seus ulls obacs em conviden
al retorn de les ninetes dil.latades

Olora la nit i amb ferocitats albes
esberla els miralls i la cartera
i jo entre al seu coval dispost
a esguardar l’ amenaça de trist futur

en els seus ulls esteparis de solitud






-18-

A una fosca cel.la presidiària
i a moltes altres
separades únicament per passadissos alcal.lins
interminables i humids,
un reu mossega àvidament cada cantonada,
cada boca de claveguera, cada tapa del wàter,
i la sang vessada des de les seues genives
brota del fons del cor
fins al tabic escaldat i nassal.

Així, amb aquest coratge-cuïrassa
maleeix la vida que resta fora del bar
i que de fora res entra ni ningú
Aquest pres no ha entès que la vida és un accident
i un incident serà la seua mort
d’ignorància total de l’alegria i de l’amor
què són el pa vital dels pobres
impotents per pagar-se la borratxera
dins d’aquest escenari de balafiament
ni el mig gram de bé ni de mal.


Saps? A aquestes hores, a una obaga cel.la presidiària
mor un infant
i el cadàver d’ulls oberts
esguarda atònit i imperturbable
la teua escena de sempre.

El botxí t’espera a trenc d’alba,
sota un focus
al teatre esmolat del teu cor.






-19-

Penetren els dits als cabells,
com penetra una bala al cap,
embruten les mans plecs de ta pell
cercant la balma del sexe groc.

Escopim violents la set
amb els llavis de sal
el coit és un fogall
que avança com a llàtzer embriac

Salvatges i amorals, naturalment,
llisque entre l’absenta i el verd d’un llum
som dos cossos impurs fugint de la mort
oblidant rentar-nos la memòria inútil de l’amor.





-20-

Els cucs del temps putrefacte
roseguen lentament
el soterrament de la matinada

El cadàver de la nit empeny
l’efluvi de la inconsciència
a les hores que cauen del rellotge

Quan despertem, famolencs
ens menjarem crues les despulles
del record de la innocència.






-21-

El primer sol traspassa la finestra
com la navalla serra la vena oberta
i il.lumina els esquelets d’ampolles
i burilles, i paperines i misteres en cadàver,
la llum desvergonyida llepa els rancors,
els fems, la bogeria, els alcaloïdes...

Des del temps perdut guanyem un espai desfet.







-22-

La supervivència eclipsa tota bondat
la moral, fràgil, es clivella
davant el límit esmolat de l’univers

és així, ens agrade o colpege
i sempre empenta fora de la comoditat

La vida, en estat pur i natural
escapa, violentament
de tota convenció.






-23-
La matinada és un equilàter de fred
on lluiten la basarda i allò fungible
l’oblit i la memòria sobre la pell
la nostàlgia d’un bell futur i els diàlegs
que clama el finestral llunyà d’anhel

A aquestes hores sobra la bena als ulls,
la cadena que lliga les mans,
la camisa de força que oprimeix el cor,
l’amortallament de la boca entre les dents

El temps s’atura sota la làpida de l’enyor.







-24-

S’esvaeix la candidesa
ritu iniciàtic de l’esgüell
les passeres del dolor
creuen el torrent del plaer

Per atrotinament i veloç
la sílfide és assassinada
i respirem doncs garranyics
entre dos bruts i impúdics
cossos

Dessota els tendals del coneixement
hi és l’ombra dels records
manlleve dels teus ulls un altre esguard
sota el tarot de la consciència

O potser desbolcar-nos d’innocència
és ser putxinel.lis del temps
esvanint la memòria primerenca.







-25-

Des de les cantonades dels suburbis del rock
la sang bull i em regalima freds tòxics,
ratlle malvestats en fulls morts
en la recerca del plaer i l’oblit ocult

Ja no tinc nostàlgies d’innocència
reflectisc l’esguard a l’espill del boig,
la consciència resta entumida
i és així com engulc la por

Segurament aquest joiell esdevindrà cadena,
el darrer llast estult








-26-

De dia la nimfa es pentina
i fixa la pupil.la en calç viva
i per la nit la bella bleixa
l’encís de bruixa nimfòmana

El seu esguard esdevé net
com una daga de gel
esberlant la matinada
i el retard dels mots d’amor.

Melangiosos i violents com una frustració
els mortals rentem la gola amb alcohol,

mentre raja la ferida.

La resposta potinera a l’aquelarre
es un gran estrèpit de vísceres,
silencioses com una negació.

Un mutisme quotidià i momentani
s’apodera de la ciutat en l’hora dels morts.





-27-

Rese al déu de l’ateisme
al rou fogar de l’atzar
perquè la pregària d’abril
em visite de nou el bancal

Tornaré a gratar la terra
amb dits bruts i sagnants

mentrestant

Què faré d’aquest naufragi de petons?
Quan descobriré l’illa desconeguda?

A les aigües mortes del record
l’ondina em flueix per les llàgrimes d’alcohol





-28-

L’anestèsic blanc, pandereta del cor
que entumeix la consciència
cicatritza aquest mal jorn
de mesos i anys

La guitarra gitana, rabiosa de vida
que trenca l’espill del boig
retorna el meu somrís
de sol blau i aire fort

Descordar-se la camisa ferida
i desnafrar-se del dol

passa inevitablement per la mort?







-29-

Una addicció és com un costum
tal com vestir-se amb l’hàbit i la set
d’unes paraules i de vells futurs
de copul.lar amb el cos en decrepitud.

Una addicció és com un costum
en el que tolerem l’intolerable
i l’angúnia no ens asfixia
tampoc l’asfixia en angunia

Una addicció és com un costum
amb una enfadosa constància
i amb la corbella de dependència
seguem el desig al racó de l’escala

Una addicció és com un costum
i sempre a desgrat de l’usuari
Déu ens vesteix de solitud
i el plaer enterboleix la identitat

Però una addicció és com un costum
i molt més i molt menys
una qüestió de física i química
de biologia, i dopamina

gairebé una batalla perduda contra el temps





PART II: EL DIA DE DESPRÉS




Qui no sap no pot haver mercè”
(AUSIAS MARCH)


Res mereix el somni”
(TERESA PASQUAL)


Ara, no obstant, el meu desesper és benigne”
(SHELLEY)






-30-

Asseguda en un cantó del catre m’observes maternal
mentre es clou la nit, tancada en el nínxol fosc del dia
i jo menge i fornique i pregunte quan i on
al què tu només respons un deliciós
somrís

En el crepuscle de la memòria
on cada jorn inaugura la cendra
el temps reverencia l’únic i veritable
destí per tothom

Mentrestant, s’abalteixen per sempre més
els estimats al llit de la disgregació

Esquelets i cadàvers anirem en corrua
cap a la porta putrefacta del no-res







-31-

Aquest matí m’alce i trenque l’alba
en mil esquerdes porpres
que els meus ulls addictes
reconeixen en la nit i la bressolada
del doll de llum
puríssim al teu costat.

Aquest matí m’alce i em pose a treballar
amb les mateixes mans amb les que vagava
amb les que mataria en certes ocasions
i amb les que acarone el clítoris
de la realitat i el seu orgasme màgic.

Aquet matí, m’alce i voldria besar la vida
sense vergonya
i voldria tocar la vida
sense remordiments
i voldria bressolar la vida
sense culpa ni derrota
quines ganes de la seua oïda!
quines ganes de la seua boca!

Aquest matí puríssim,fèrtil regal dels déus
l’encete,
i tot serà igual
tot serà el mateix,
res no ha canviat,
la poesia és una dona
i la dona és vida,
tot va a seguir com ara,
després de cridar, salvatgement
t’estime.






-32-

Res no mereix un somni
ja que és teranyina teixida pel deliri,
res no mereix la proesa
ja que romandrà en l’ infant eterna,
res no mereix la sang ni la ideologia
ja que hem de morir per tornar a nàixer,
res no mereix la primavera
ja que aquesta passa de llarg com el tramvia,
res no mereix la brandada dels cossos
ja que el temps fixarà en tarquim els mesos,
res no mereix la mirada infame
ja que confonem allò bo i allò estúpid,

res no mereix el somni
car són petites quimeres,

i encara el no-res m’atabala,
despert i neguitós,
les preguntes.







-33-

On trobar el camí perdut
per on refer el rumb honest?

Dels records i el plor abaste nous horitzons,
s’oculta la sort a la ciutat dels morts vivents
i al meu pas xafe un tros de terra anomenat hui.

On fugir d’este sec ermàs
per restablir la joia d’atzar?

Del plaer i l’oblit ressorgisc més fort
llueix el doll de llum per la finestra enterc
i al meu sotjar resta impàvida l’experiència d’ahir.







-34-

L’esperança és un infant
nascut del ventre de la llibertat,
per això a tu, amic nihilista,
que et doblegaren amb verga presidiària,
que et boçaren la culpa des dels ulls,
humedals de l’origen de ta mare,
que et drogues per créixer cap endins,
fins trobar la teua abominable gàbia
on la humanitat sencera mor de fam,
no esperes res, no vols res,
i la filantropia és únicament
el fill que xucla de la meta amarga
de la teua torturada companya
presa entre els barrots de les teues esquires,
reu tu del més cruel botxí;
tu mateix.







- 35-

Dissabte de matí calfa i llueix l’esperança
al caliu acollidor de la promesa certa
en la intimista solitud de la platja
a vora mar, escolte la veritat directa

La mar dolçament em mira fixament amb calma
és l’espill, la boca de la sensatesa enterca
em compromet a aquesta estada
i cap amunt fins al zènit amb empenta

Ací i ara ja no et trobe a faltar
car la roca del camí ja fa temps que es clivella
tinc altres dubtes ,altres inseguretats
i sent com la vida es commou, descansa i s’assenta

En clau de dia i amb el Walt Whitman cantant
la sensual frescor dels peus descalços
joiosos d’arena
cavalcant a trot per les venes la meua sang
que lluny i que prop està la pena!


De les onades una fina melodia entrant
em conec l’aljub d’aigua vella
tot és lluny al record de ciutat
tot és a prop de l’oblit que em crema

La mar tranquil.la em rep i m’anomena
un oasi d’il.lusió tinc al davant
rebutge plorar-li a la cadena
i unfle el pit d’aigua i sal

Respire profundament la brisa blava
mediterrània encesa
llum i color en disbauxa
i finalitze.







-36-

Hi ha homes que parlen coloms blancs
però jo sé que també la mateixa boca
té dents per la violència del mos

Hi ha dones que resen consols impurs
però jo sé que la seua oració és pèrdua
o vanitat, o nuus errors

Hi ha homes que ressusciten amb l’amor
però jo sé que la saba d’aquesta flor
esdevé densa i morta amb el temps

Hi ha dones que es pensen amb moralitat
però jo sé que l’autoconeixement
és perillós per la llibertat d’una mateix

Homes i dones som només unes bestioles
cada cop més allunyats
de la nostra contradictòria i complementària natura,
sofisticats, sobergs, convencionals ,mentals,

però unes animàlies
només això.






-37-

Prenen el sol a la platja
les estrelletes del meu cos nu
torne esperançat a casa
i em faig un cafenet
últimament me’n faig sols una tassa
m’excite amb altres flaires
com les de la teua pell
la vida és disbauxa
de colors, calors
i el xup-xup del dinar
pense un poc, que no és poc
i és prou per mi
plante les tomaqueres del record
i cull la verdura madura de l’oblit
d’aquesta manera
vaig estimant-me el món
la mar dels teus ulls
la nostra terra
i del seu gest, l’aire pur
i totes les dones són companyes
i tots els hòmens amics
raone des de les meues entranyes
i dic feroçment un sí
i a cadascú el que li pertoca
al nostre poble una esperança
al món una lluita estoica
a tu et voldria sencera
la lluna en plenitud
cavalcaria per les venes amb tu
em quede besant una pregunta
i dels dubtes faig bandera.






-38-

La poesia també és angúnia freda de l’ insomni
colpidora sutja al pit
d’allò que es va viure o s’està vivint
mai de l’avenir

ja que jo no crec ni en profecies ni en destins

Un vers, sempre inacabat, imperfecte
mutable i canviant, com l’atzar que ens guia
pot ésser una ferralla tòxica
o un delicat liquen que brota entre la deixalla

Tot plegat, poca cosa
per rentar-se la pols del camí






-39-

Flueix la vida des dels peixos i el tarquim
i les pedres, els meandres i els canyars,
falsament des de la font que originà el riu

La mar de futur és ampla com el firmament,
confús i inconegut final on el riu resta en pau
naveguem a la deriva fins a acaçar l’univers de sal

Abans però, vull submergir-me
en les teues humitats






-40-

Secretament flueix darrere de la fredor dels ulls
sota la pell quartejada, una paüra creixent.

Discutisc doncs amb l’espill
i em deixe un interrogant obert
gronxant-se sobre l’abisme.

La raó d’existència va en augment
i la desraó destructiva també creix,
amic del dubte i de senderes maleïdes
camine cap a obagues infinites...

Els secrets de sutja me’ls guarde per al vent
els escamparà, impúdic, sense deixar rastre ni pèrdua.







-42-

Després del després
voletejaran encara teuladins
entre els meus gesmils ?

Quan la candidesa s’esgote
com un doll de llum crepuscular
quedarà una innocent badadura
per il.luminar la tenebrosa nit?

Si retorne al Mefistòfil de la matinada
podré encara fer l’amor
amb luxurioses dones
dins de bars de mirades cegues?

Sabent el que sé
tindran perdó i disculpa
els insomnis de la mort?






-43-

Un dia em moriré
i les fonts continuaran brollantt
els matolls secs i punxosos
i el sol anunciant-se per la mar

Un dia em moriré
i la gent continuarà fent esport
les mosques volant a l’estiu
i tot serà tan normal

Un dia em moriré
i els músics seguiran tocant
potser escolten la meua pregària
o flors marcides nasquen del compàs

Un dia em moriré
i la llum morirà amb mi
cap amor servarà el meu record
i és així com ha de ser.

Un dia em moriré
i entraré a l’oblit de tota nit
el no-res per fi m’embolcallarà
i mai més, dolç o amarg,
tornaré







-44-

La culpa és eixe paràsit gairebé intestinal
què dona corda dintre els sorolls celestials
al rellotge sense busques
i tortura la brúixola de vida
perduda sota un fanal de carrer

La culpa transforma el verb recordar
en respirar sulfhídric
en abrigar-nos de pols el vestit de solitud
de buscar a tort i dret el sol de primavera
sobre l’obaga terra.

La culpa és fang i nosaltres fang i pols som
el tarquim ens quarteja la pell i les parpelles
la desgastada espatlla ,
com carregant una motxilla de pedres,
i deixa erm el nostre bancal de vida.

No accepte la condemna,
en tot cas, sóc culpable
d’innocència.





-45-

A les deixalles del setembre
dialogue tranquil amb vells estius
entre la mar i eixe ser inhòspit
del brut i reflexe passat

A l’ocre platja valenciana
puc sentir la terra rodar
a boqueta nit la mar cantar
i el reconfortant favor del sol.

Aquesta mar antiga i el seus horitzons
de barques i pròxims proïsmes
besa la fresca arena de petxines
sota el suau i verd cel

La brisa es fa solc d’amor i llibertat
què és ben llaurat dintre el meu cap
bruixes sensuals escombren els rancors
i deixen nua de falsos propòsits la tardor

El crepuscle avança amb pas lleuger
l’aigua salada engul la por
i em mostra dents d’escuma
de la seua última faç
en somriure’m.







-46-

Tots els colors i els seus matisos
des del més pur blanc de bondat
fins el negre d’ egoisme més fosc

Tots els sabors i àpats possibles
des del dolç més suau i tendre
fins a l’amargura més violenta

Totes les músiques i sorolls en nosaltres
des de l’harmonia més equilibrada
a la dissonància i estrèpit de la insània.

Tota la senzilla complexitat habitem
des de l’habitual supervivència
al més suprem o superb pensament.

La moral és agulla
amb un cap estret per contenir-nos
amb punta esmolada per penedir-nos.

Més val transformar l’agulla
en fil, cabdell i teixit alhora
però sempre real, pràctic, acord
amb la nostra vital
i fràgil
natura.







-47-

La grisor plora aquest octubre
cau com cau un vell alcohòlic,
i recorde quan atrapàvem la brisa
entre els dits vius i joves.

El malson de tardor m’empenta
a extirpar-te d’aquest cor
que eixut està de sang i fel
i a ensordar els versos

He tornat a l’espiral concèntrica
i a la vida cristal.lina,
amb la gola fecunda,
els dits en alerta...

I en despertar de mil nits de gota freda,
per fi he aconseguit perdonar-te...

Ha sigut només aleshores quan t’has esvanit,
com un espectre.





-48-

Alcem ponts que facen de drecera
entre el teu oblit i els meus déus.
Contruim ports que facen de pau fràgil
entre la meua paüra i la teua primavera

ja que ambdós fem trena del mateix fil.

Pintem de blanc la innocència
on es retorna per veure el camí fet
en creuar la sènia dels dubtes
i deixar el torrent de gota freda

metàl.lica com una irreparable pèrdua.

Netegem els suburbis de la ment
ja que entre tu i jo no hi ha papers apresos.
Plantem l’arbre de l’etern interrogant
i el seu oxígen ens unirà en l’on, el quan i el com

Segurament ens preguntaran,
al final de la jugada
qui sóc tu, qui ets jo.





-49-

Acull l’amable nit de terra
obrint els ulls com pedres de diamant
comença a caminar per la selva…

Un tro acoltella la foscor
com el seu matxet canta la liana

aleshores

fa cridar la paüra al seu vell fusell…

Una llum veu al fons
i rep el bateig de pólvora

mentre
s’atura el temps.






-50-
Polls, puces, paparres, lladelles,
en definitiva, animals de companyia.





-51-
Oronella, negra com la nit,
tries lliure el teu país,
vols el món i l’agafes
sense ambicionar possessions,
només mors amb l’oblit

Oronella, lleu com un son,
tries lliure el teu preu,
vols ser jove eternament,
sense ser carn de canó,
ets a recer de déus i d’esperits.

Oronella, rebel com la galerada,
sense permís ni disculpa,
sense insomni ni apatia
voles fràgil,

com vola la utopia...






-52-


Aquesta matinada converse fèrtil amb el meu passat,
enmig del fum es gronxen les portes i en un grinyol
es clausura la memòria dins d’aquest bar
ja que no únicament el temps és capaç de tancar ferides
també fuig la senda d’oblit en pronunciar tres paraules
com tres carícies






-53-
Malgrat tot el gegant roig s’alça puny en alt
en aquest món de rosada sobre fang
i d’il.lusió castrada com un abús
-plou sobre mullat- diu el galifardeu
però sobreviuen mots potents, comuna presència

Malgrat tot seguim entercs
en la nostra rebel lluita contra el temps.






-54-


El vent tramuntanat assenyala les mans
clivellades pel fred i pel treball,
malgrat tot al sud hi ha misèria i sang estesa.

També la necessitat té llengua de gos
amb què llepa òxids esmolats i fels
i dispara el verb dels suburbis

Migjorns de vida latent i exiliada
reben la benvinguda del garrot
és el pa i la sal dels nous pobres

I la democràcia, impassible i impàvida
com la lluna fent el ple, saneja la revolta
com si es tractara de gangrena

Els nous pobres també esdevenen poble
mentre l’enyor de maig dels nous rics
gemega: “sempre ens quedarà Paris”





-55-

Els mots són reflexos d’un món
Si s’extingeix este univers verbal
desapareix una realitat , un poble
una basarda, un bleix d’amants
una corada aigualida d’esperança
un mirall o espill dels prismes
de la rica i fecunda diversitat,
una migrada filantropia,
una llibertat
un amor,
vida…






-56-
Què bonic seria, mare
tornar a nàixer del ventre
amb un veritable somrís
i postisses tristeses

Què bonic seria, mare
escoltar el caliu del sol
després del llamp d’amor
i amb efímera pluja

Què bonic seria, mare
refer el malmès món
com qui apedaça un vestit vell
i sentir-s’hi confortable

Què bonic seria, mare
creure en déus de nou
no desemparat en la vigília
m’alce tots els dies del son.






-57-

Mor,
consumeix, balafia,
i ix del coval a l’aquelarre,
camina pels carrers de solitud,
la xarxa de la nit li atrapa l’anhel
i la lluna èbria de drogues l’acompanya,
les ments insanes dansen el ball de la mort,
paga amb penes un sol esguard per brutes pells
mentre parla amb els espectres sobre la natura humana
les flors jovenívoles ja donen besos en la cambra del wàter
i tots caminem a les palpentes temptant la ciutat com oceans d’arenes.
Sota la deïtat del dòlar edifiquem piràmides per als faraons postmoderns...






-58-

Per hui i tan sols aquesta nit seré
la il.lusió psicòtica què reclameu
la nebulosa disfressada dels sentits
l’ombra de llum sobre el mirall
un erm amb ocells multicolors
un taumaturg deixeble d’ Hipòcrates
un pragmàtic, veritable com un son...

En tornar a casa, em treuré la roba bruta
i caminaré nu pels carrers.







-59-
El meu temps no és meu
i la clepsidra força veloç
a restar en peu
i evitar restar en pau.

Qui acumula l’instant que visc?

No tinc ni un moment per pensar-ho





-60-
La utopia social, eixa maltractada innocència!
L’apatia social serà una benvolguda culpabilitat...






-61-

El dia que assumim la normalitat
d’estar atrapats com mosques
a la tela d’aranya de l’economia
un pedaç al vestit es volatilitza
de l’alternativa.

El dia que assumim la normalitat
de considerar necis tots els idealistes
sota l’utilitarisme entés com a eximi
a l’individu li naixen de les mans cables
i l’únic que resta autònom
és el boig

El dia que assumim la normalitat
d’estar apàtic per lluitar per u o una
sota la moral de la majoria numèrica
un assassinat fem del revolucionari
un part fem aleshores del marginat

El dia que assumim la normalitat
de considerar l’amor com a inversió
on i per rebre un suculent benefici
fem de la concomitància de cors
entel.lèquia i tristos ens prostituïm

El dia que assumim la normalitat
d’estar negats del nostre temps
de la impossibilitat del motí de l’ànima
la vida esdevé un lent trànsit
de caragols eixuts, secs i agonitzants


Aleshores observem per costum
com desapareix el bri d’innocència
una cançó de bondat, un poema mai escrit
la justa germanor i la balança
l’equivalència, la llibertat, la democràcia...
I ens escandalitzem de que la primavera arribe a l’abril.






-62-

Els altres foren xiquets amb infantesa
nosaltres no varem tindre eixa innocència
Els altres romangueren callats per por
nosaltres callem per ignorància
Els altres feren de la fàbrica el dia a dia
nosaltres anàrem al psicoanalista
Els altres mai tingueren diners ni comoditats
nosaltres nasquérem sense fe i amanyagats
Els altres perderen totes les batalles
nosaltres fórem innocus i debades
Els altres festejaren entre capelles
nosaltres follàrem entre drogues
Els altres perden el temps en digressions
nosaltres desconeguem els mots
Els altres consumeixen el seu temps
nosaltres farem el que vulguem ser

i, tard o prompte, més prompte que tard
nosaltres, impúdics, passarem a ser els altres
amb l’estrepitosa bonior de vosaltres.






-63-

No em deixeu abaltir-me
doncs el son és refugi de místics i covards
i jo no tinc por de les ferides
de l’etern infern que escopeixen els ulls.

No em deixeu abaltir-me
doncs no trobe més convalescència ni mal
que el de la pròpia vida
sense dolor no hi ha puny en alt

No em deixeu abaltir-me
doncs jo cerque a parpelles plenes
un nou present de joia
però si malgrat tot ho féu

amics meus,

proporcioneu-me una bona dosi
d’amfetamina.




Comentarios

Entradas populares de este blog

Presentació

Palestina

Més Psicologia i menys Prozak ni Teories...